آموزش زبان انگلیسی از ابتدا به کودکان

آموزش زبان انگلیسی از ابتدا به کودکان چگونه است؟ یکی از جذابترین و در عین حال سختترین کارها اموزش زبان انگلیسی به کودکان است. شما از روشهای مختلفی چون :

اموزش زبان کودکان انگلیسی موزیکال 

آموزش زبان کودکان با کلیپ های شاد کودکانه

آموزش زبان کودکان با عروسک های نمایشی

آموزش زبان کودکان با بازی و سرگرمی

آموزش زبان کودکان با فلش کارت

و ….

میتوانید استفاده کنید اما باید در این زمینه نکاتی را بدانید. ما در این مقاله روش آموزش زبان انگلیسی از ابتدا به کودکان را توضیح میدهیم.

آموزش زبان انگلیسی از ابتدا به کودکان

ابتدا کار اموزش زبان انگلیسی به کودکان باید خیلی با دقت انجام شود تا کودکان از زبان دلزده نشوند. پس سعی کنید خود را جای کودکان بگذارید. ابتدا که وارد کلاس میشوید شروع نکنید به انگلیسی صحبت کردن. این مساله ممکن است کودکان را سردرگم کند.

یکی از مراحل رشد کودکان بازی کردن است. از همین رو باید از شیوه بازی و سرگرمی در آموزش خود استفاده کنید. بازی فلش کارت ها، رقابت ها، مسابقات، از جمله هیجان انگیزترین راه ها برای یادگیری کودکان هستند. علاوه بر تشویق بر یادگیری فعالانه، به رشد مهارتهای اجتماعی نیز کمک میکنند.

روش های دیگری نیز وجود دارد که والدین می توانند به وسیله آنها آموزش حروف زبان انگلیسی برای کودکان را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که تمامی روش هایی که به کار می برید همراه با بازی و تفریح باشد

1) کتاب های نقاشی که حروف انگلیسی را کودک می بایست نقاشی نماید

2) فیلم های آموزش زبان انگلیسی که همراه با آهنگ و رقص می باشد

3) استفاده از فلش کارت های آموزش زبان انگلیسی

4) ثبت نام در مهد زبان کودکان


یکی از روش های استفاده از فلش کارت این است که شما تعدادی فلش کارت را روی میز می گذارید و به فرزندتان می گویید تا آنها را نگاه کنند و یک زمان به خصوص در نظر می گیرید پس از آن فلش کارت ها را جمع کرده و در همان زمان از کودکتان بخواهید تا حروفی که دیده بنویسد و همین گونه آموزش صورت می‌گیرد.

روش دوم : یک فلش کارت در دستتان بگیرید و روی آن را بپوشانید و با نشان دادن کمی از آن از کودکتان بخواهید تا کلمه مورد نظر را حدس بزند.

روش سوم : زمانی که فلش کارت های حروف را در دست دارید یک کلمه بگویید و از کودکتان بخواهید تا با استفاده از حروف موجود آن کلمه را بسازد.

و هزاران روش دیگر که شما می توانید از طریق فلش کارت به کودک تان آموزش دهید.

اما ۱۰ نکته مهم شما باید رعایت کنید به ترتیب زیر است:

اگر آموزش زبان را در منزل آغاز می کنید حتما یک تایم مشخص برای این کار قرار دهید.

آموزش زبان باید به تمامی روش‌های بالا صورت گیرد و تنها یک روش را انتخاب نکنید.

در حین آموزش از فلش کارت های آموزشی نیز استفاده کنید.

برای کودکان تان تشویق قرار دهید و در صورتیکه بهتر یاد گرفتن برایش خوراکی بخرید و یا هدیه ای به آنها بدهید.

اگر خودتان به آموزش زبان تسلط ندارید نگران نباشید در حد این که بتوانید بخوانید کفایت می کند.

اگر می‌خواهید فرزندتان را در یک آموزشگاه ثبت نام کنید توجه داشته باشید که آموزشگاه معتبر بوده و مربیان مهربانی داشته باشد.

اگر به کودکان زبان انگلیسی را آموزش می دهید آنها را حتماً به باغ وحش برده تا حیوانات را از نزدیک ببینند و بهتر اسامی آن ها را به ذهن بسپارند.

به عقیدهٔ روانشناسان، هر آموزشی باید به‌صورت غیرمستقیم و در قالب بازی، سرگرمی و تفریح به کودکان ارائه شود.

برنامهٔ یک اردوی آموزشی را ترتیب دهید. یک اردوی یک‌روزه می‌تواند موجب افزایش کارایی ذهنی کودکان شود. در این اردو، آموزش را نیز متوقف نکنید. می‌توانید آموزش را از لحظهٔ شروع سفر آغاز کنید. این اردو، برای آموزش اجزای طبیعت و رنگ‌ها بسیار کاربردی و عملی است.

به هر کودک (زبان‌آموز) تصویر یک جنگل و چند حیوان را بدهید. سپس از آن‌ها بخواهید تصویر هر حیوان را در جای مناسب ازجمله روی درخت، داخل سوراخ‌های زیرزمینی و داخل رودخانه، قرار دهند.


حال می خواهیم یک  آموزشگاه زبان کودکان در غرب تهران به شما معرفی کنیم. آموزشگاه زبان بادبادک یکی از بهترین آموزشگاه های ویژه کودکان در غرب تهران است.

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

Rate this post