روش های نوین تدریس زبان انگلیسی به کودکان

در گذشته برای آموزش کودکان اهمیتی قائل نمی شدند و می گفتند زمانی که کودکان بزرگ شوند آموزش های لازم داده می شود. طی تحقیقاتی که در سالهای مختلف انجام شد به این نتیجه رسیدند که کودکانی که از سن کمتر در مسائل مختلف آموزش می بینند در آینده بسیار موفق ترند. به طور مثال کودکانی که در سن چهار سالگی آموزش زبان را آغاز کردند لهجه و تسلط بیشتری به زبان انگلیسی به نسبت کودکانی که در سن ده سالگی شروع کرده‌اند دارند.

از همین رو روان شناسان به دنبال روش های نوین تدریس زبان انگلیسی به کودکان هستند و ما می توانیم چند نکته از این روش های نوین را برایتان بازگو کنیم.

روش های نوین تدریس زبان به کودکان

آماده سازی محیط برای آموزش زبان کودکان ، یکی از دشوارترین و کارآمدترین روش های آموزش است. در این روش محیط آموزشی کودک را به گونه ای طراحی می کنید که کودک در معرض آموزش قرار بگیرد. این روش و آموزشگاه‌های بسیار کمی صورت می‌گیرد. یعنی شما محیط را به گونه ای آماده سازی کنید که کودک بدون اینکه متوجه شود آموزش ببینند. آموزش از طریق روشهای غیر مستقیم..

روش دوم آموزش شنیداری: در این روش همان طور که از اسمش پیداست آموزش با شنیدن آغاز می شود و نوشتن اهمیت چندانی ندارد. در این روش با کودک تمرینات مکالمه انجام می شود.
در این روش، واژگان و قواعد ابتدایی دستور زبان از طریق شنیدن و صحبت کردن به کودک آموزش داده می شود.
یعنی مدرس بخش عمده آموزش خود را از طریق مکالمه پیش می برد.

روش سوم آموزش دیداری شنیداری است : در این روش علاوه بر اینکه از روش قبل استفاده می کنیم مربی از کارت های موجود تصاویر و یا از اشیای مربوطه جهت آموزش استفاده می کند و این کار سبب می شود تا عبارات در ذهن ثبت شود.

روش آموزش به کودکان ۲ تا ۳ سال و کودکان ۳ تا ۷ سال بسیار متفاوت است یعنی به عبارتی آموزش با توجه به سن کودک صورت می گیرد. هر چه سن کودک کمتر باشد بازی و سرگرمی بیشتر می شود و با افزایش سن آن آموزش نیز جدی تر صورت می گیرد.

 

اگر در غرب تهران زندگی می کنید ما یک آموزشگاهی که تمام ویژگی های بالا را دارد به شما معرفی می کنیم.

به جرات می توانیم بگوییم بهترین آموزشگاه زبان در غرب تهران آموزشگاه زبان بادبادک است که ویژه کودکان و نوجوانان می باشد. این آموزشگاه در دو شعبه مختلف در مناطق ۵ و ۲۲ واقع شده است. با توجه به محیط آموزشی که  موسسه بادبادک فراهم آورده کودکان شما می توانند در کنار مربیان مهربان و دلسوز و در محیطی کاملاً کودکانه و در حین بازی با وسیله های مختلف زبان انگلیسی را آموزش ببینند.

 

Rate this post