کتاب آموزش زبان انگلیسی starter برای کودکان

برای بسیاری از خانواده ها زبان دوم به سادگی رتبه ی دیگری در کارنامه ی کودکان است. در حالیکه یادگیری زبان دیگر خوب خواهد بود، به آن اندازه مهم نیست درست است؟ ما اشتباه می کنیم و در اینجا دلیل آن را مطرح می کنیم.

والدین می خواهند بدانند که آیا یادگیری زبان دیگر برای فرزندشان ضرورت دارد یا عاقلانه است. برای برخی این یک تصمیم دشوار است_ شایعات و افسانه ها یادگیری زبان در عنفوان کودکی زیاد است.

یادگیری زبان برای مغز فوق العاده است. به مغز خود غذای جدید بدهید و اینکار توانایی شناختی را در خلاقیت، حافظه و حل مسائل افزایش می دهد.

تحقیقات نشان می دهند که وقتی توانایی های شناختی فرزندتان در حال شکل گیری هستند، تمام چیزهایی که می آموزند به شیوه ای طبیعی تر جذب می شود.

به این دلیل نباید سعی کنیم مانند کودکان زبان بومی مان را بیاموزیم؛ گاهی این اتفاق رخ می دهد!

بچه ها نه تنها قوانین دستور زبان که یادگیریش برای بزرگسالان سخت تر است را نهادینه می کنند، آنها همچنین به احتمال زیاد بر تلفظ صحیح تسلط می یابند

برخورداری از مهارت شگفت انگیز اعتماد به نفس بطور بدیهی زمانی که آنها در دبیرستان به مطالعه ی زبان دیگری می پردازند، آغاز می شود .

 

 

موثرترین روش آموزش زبان انگلیسی به خردسالان و کودکان ، استفاده از متد گیمیفیکیشن (یادگیری همراه با بازی) است.

با تحقیقات گسترده ای که در سال های اخیر انجام شده است، مشخص گردید که روش گیمیفیکشن موثرترین روش تدریس زبان انگلیسی به کودکان است.

در این روش آموزش زبان همراه با انواع بازی ها، موزیک ، تماشای فیلم ، مسابقات هیجان انگیز و… انجام می شود.

این امر هم سبب افزایش علاقه و ترقیب کودکان به یادگیری زبان شده و هم اینکه مطالب آموزشی را به حافظه بلند مدت آنها انتقال می دهد که و مطالب وارد حافظه تصویری کودکان ( photographic memory ) می شود.

 

کتاب آموزش زبان انگلیسی starter برای کودکان

 

 

همان‌طور که می‌دانید کودکانی که از سنین پایین‌تر شروع به یادگیری زبان خارجه می‌کنند احتمال تسلط بر آن در بازه زمانی کوتاه‌تر برایشان بیشتر است.

کودکان معمولا خیلی سریع در یادگیری زبان پیشرفت می‌کنند و مخصوصا در لهجه خیلی زود راه می‌افتند و عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به بزرگ‌سالان از خود نشان می‌دهند؛ بنابراین اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را به یک کودک بیاموزید توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید آن را از سنین پایین‌تر شروع کنید.

آموزش زبان از سنین پایین به کودک کمک می‌کند در آینده زندگی شخصی موفق‌تری داشته باشد. با یادگیری زبان انگلیسی کودکان می‌توانند راحت‌تر با سایر افراد تعامل برقرار کنند و زمانی که مثلا در تعطیلات به سر می‌برند، ارتباط بهتری با افراد دیگر و فرهنگ‌های دیگر خواهند داشت.

یادگیری زبان برای کودکان روی زندگی حرفه‌ای‌شان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود؛ زیرا تا زمان شروع زندگی شغلی و حرفه‌ای خود، مهارت‌های زبانی لازم برای برقراری ارتباط با دیگر انگلیسی‌ زبانان را یاد خواهند گرفت.

 

+ بطور کلی، دو راه برای یادگیری زبانی دیگر برای کودکان وجود دارد:

  • بصورت هم زمان
  • ترتیبی.

بنابراین، مدارس باید فرصت هایی را برای کودکان فراهم کنند تا هر روز همانند زبان مادری، آن زبان را در زمینه ای متفاوت بشنوند.
مهارتهای شنیداری در یادگیری زبان بشدت حائز اهمیت اند.
یادگیری زبانی دیگر ممکن است از شنیدن – صحبت کردن – خواندن – نوشتن آغاز شود.
در ساعات خارج از مدرسه، کودکان میتوانند به تماشای تلویزیون بپردازند، از طریق نوار به آهنگها، داستان ها و اشعار گوش دهند.
همچنین میتوانند به گفتگوی افراد خارجی به زبان مادری خود، گوش دهند.
منابع زیادی (نوار ها، فیلم ها، بازی های نرم افزاری …) برای پدر و مادر ها وجود دارد تا برای فرزندانشان انتخاب کنند.
“یادگیری زبانی دیگر، در واقع رشد زبانی یک کودک را بطور همه جانبه بهبود میبخشد”

دکتر روبرتا میچنیک گولینکوف، نویسنده ی کتاب چگونه نوزادان صحبت میکنند.

 

بچه ها ممکن است هر آنچه که میشنوند را نفهمند.
تلفظ، صداها، احساسات، کلمات و … نیز بسیار به یادگیری کمک میکنند.
بچه ها ممکن است معنا را درک نکنند، اما میتوانیم این زبان را با زبان مادری و توانایی تفکر برای درک مفهوم اصلی تمیز دهیم :
چه کسانی سوال میپرسند، چه کسانی خوشحالند.
همچنین، تکرار لغات به کمک عکس به کودکان کمک میکند تا معنای صحیح آنها را بفهمند.
آنها شرایط فوق العاده ای برای یادگیری زبان خارجه میباشند که برای موفقیت در آینده بسیار مفیدند.
مهارتهای افکاری به کودکان کمک میکند تا موارد متعددی همچون زبان را سریعتر یاد بگیرند.

 

 

کتاب‌های Family and Friends  کودکان ، بهترین کتاب انگلیسی کودکان

 

مجموعه Family and Friends یک پکیج آموزشی زبان انگلیسی کودکان سنین 8 الی 12 سال است که در هفت سطح (یک سطح مقدماتی و شش سطح اصلی) توسط انتشارات آکسفورد منتشرشده است.

کتاب‌های Family and friends، یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های آموزش زبان انگلیسی ویژه کودکان هستند.

این مجموعه آموزشی با آموزش گرامر، لغات و تلفظ کلمات، تمامی مهارت‌های انگلیسی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) را به‌خوبی تقویت می‌کند.

 

 

مجموعه کتاب‌های Family and Friends چه بخش‌هایی دارد؟

مجموعه کتاب family and friends یکی از مهم‌ترین کتب آموزشی است که در اکثر آموزشگاه‌های زبان انگلیسی به کودکان آموزش داده می‌شود. این مجموعه دارای ۷ سطح کامل (استارتر و ۶ سطح اصلی) است.

هر جلد از کتاب‌های family and friends، 15 یونیت درسی دارد که هرکدام به ۵ بخش ۳ درسی تقسیم‌شده است. بعد از اتمام هر بخش خلاصه ۳ درس وجود دارد که مطالعه آن نیز برای مرور مطالب مفید خواهد بود.

همچنین در انتهای کتاب گرامر کلیه بخش‌ها به‌طور خلاصه و همراه با تمرین آورده شده است و در انتهای کتاب نیز ریدینگ ( Reading ) های کاربردی برای تمرین موجود است.

مهم‌ترین مزیت کتاب‌های Family and Friends چیست؟

از ویژگی‌های برجسته این مجموعه، صداشناسی ( تلفظ ) منحصربه‌فرد و آزمون‌های جامع آن است. در این مجموعه سعی شده آموزش‌ها در قالب تصاویر رنگی و جذاب ارائه شود تا کودک را برای یادگیری علاقمند سازد.

نرم‌افزار آموزشی این کتاب نیز به‌صورت جداگانه مباحث آموزشی کتاب را به‌صورت کاملاً Interactive و بر اساس کتاب اصلی و تمرین‌های کتاب تمرین، آموزش می‌دهد. همچنین پیش از دوره استارتر یک کتاب برای الفبا ارائه‌شده است که توسط این کتاب الفبای زبان انگلیسی به کودک آموزش داده می‌شود.

از ویژگی‌های اين مجموعه آشنايي بادانش صدا و پژواک، آزمون و تمرین‌های مشخص براي تعيين سطح زبان‌آموز را می‌توان نام برد.

هر یک از سطوح این مجموعه دارای یک کتاب دانش‌آموز، یک کتاب تمرین، کتاب معلم، کتاب‌های تست، منابع کمک‌آموزشی، فایل‌های صوتی، و نرم‌افزار اینتراکتیو (تعاملی) است که مهارت‌های زبان انگلیسی را طبق اصول و همچنین سرفصل بندی منظم و جذاب به کودک آموزش می‌دهد.

 

 

در این مجموعه، تمام سعی بر این بوده است تا آموزش‌ها در قالب تصاویر رنگی و جذاب ارائه شود تا کودک هر چه بیشتر علاقه‌مند یادگیری باشد.

نرم‌افزار آموزشی این کتاب نیز به‌صورت جداگانه مباحث آموزشی کتاب را به‌صورت کاملاً اینتراکتیو (تعاملی) و بر اساس کتاب اصلی و تمرین‌های کتاب تمرین، آموزش می‌دهد.

همچنین پیش از دوره ابتدایی، یک کتاب تحت عنوان مقدمه برای الفبا ارائه‌شده است که توسط آن نحوه خواندن و نوشتن الفبای زبان انگلیسی به کودک آموزش داده می‌شود. از ویژگی‌های اين مجموعه آشنايي بادانش صدا و پژواک، آزمون و تمرین‌های مشخص براي تعيين سطح زبان‌آموز و حمايت کامل از معلم و پدر و مادر را می‌توان نام برد.

این مجموعه می‌تواند در جهت رسیدن به بالاترین درجه از سودمندی، از سوی کودکان، دانش آموزان، والدین و مدرسین زبان انگلیسی مورداستفاده قرار گیرد.

 

 

کتاب فونیکس، کتاب آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان

مجموعه کتاب phonics for kids یک دوره سه سطحی از انتشارات آکسفورد برای آموزش صداها، لغات و الفبای زبان انگلیسی به کودکان دوره ابتدایی است که براي دوره خردسالان (سنين 5 تا 8 سال) در نظر گرفته‌شده‌اند.

کتاب‌های این مجموعه شامل 6 جلد کتاب است که هرکدام از دروس آن، شامل چهار بخش اصلی Let’s Learn، Let’s Practice، Let’s Choose، Let’s Read هستند.

تمرکز اصلی این کتاب آموزشی به روی آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان خردسال است و در 6 جلد آموزشی از کتاب‌ها، آموزش کل الفباي انگليسي به دو قسمت تقسیم‌شده است.

حروف a تا m در يک جلد و حروف n تا z در جلد ديگر آموزش داده می‌شود.

 

 

هر فصل از کتاب به آموزش يک حرف اختصاص‌یافته است. در Phonics1 و Phonics2  فقط حروف الفبا و تلفظ صحيح آن‌ها در کلمات آموزش داده می‌شود. در اين دو کتاب براي آموزش هر حرف در هر فصل دو کلمه که با حروف مربوطه شروع می‌شوند، ارائه‌شده است که کلمه اول اسم خاص و کلمه دوم اسم يک حيوان است.

در Phonics 3 و Phonics 4 همان دوکلمه‌ای که با حروف مشابه شروع می‌شوند در يک جمله ساده ولي کامل انگليسي به‌کاررفته‌اند.

در اين جملات کلمات ديگري نيز وجود دارند که با حروف مشابه آغاز می‌شوند. در اين دو مجموعه زبان‌آموز کلمات بيشتري ياد می‌گیرد و می‌تواند اين کلمات را در يک جمله به کار ببرد.

بعد از یادگیری حروف و تلفظ آن‌ها و هم‌چنین کلمات و جملات ساده با کل حروف الفباي انگليسي، در Phonics5 و Phonics 6 ترکيب برخي حروف صدادار و بی‌صدا و نيز ترکيب برخي حروف بی‌صدا در ابتدا و انتهاي کلمات و تلفظ صحيح آن‌ها آموزش داده می‌شود.

بعد از اتمام اين مجموعه 6 جلدي، به زبان آموزان کل حروف الفباي انگليسي تلفظ صحيح آن‌ها در کلمات املاي کلمات آموزش داده‌شده و جملات ساده انگليسي را به‌خوبی می‌آموزند.

 

 

به‌صورت خلاصه کلیه موارد آموزشی در کتاب فونیکس کودکان در 3 بخش خلاصه می‌شود:

  • آموزش حروف الفبای زبان انگلیسی
  • اصوات و صداهای حروف زبان انگلیسی
  • آموزش لغات جدید و کاربردی

 

کتاب فونیکس، جذاب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی با تصاویر و رنگ‌آمیزی‌های جذاب

اين مجموعه از کتاب‌ها داراي تصاوير بسيار زيبا و جذابي از حيوانات هستند. تمرین‌های مربوطه در خود کتاب ارائه‌شده‌اند و زبان‌آموز نياز به تهيه کتاب کار جداگانه‌ای ندارد. تمرین‌های ارائه‌شده نيز به‌صورت تصاوير زيبايي طراحی‌شده‌اند. اين تمرین‌ها شامل ,matching رنگ‌آمیزی, برش تصاوير و چسباندن آن‌ها در محله‌ای مربوطه هستند.

هم‌چنین برچسب‌هایی از تصاوير حيوانات در خود کتاب وجود دارند که در برخي تمرین‌ها بايد با راهنمايي دبير در محل صحيح خود چسبانده شوند.

هر جلد از کتاب‌ها شامل دو بخش Review  است که در آن مطالب آموزش داده‌شده در کتاب مجدداً مرور می‌شود.

ارائه داستان و شعرهای کودکانه در سی‌دی‌های آموزشی

از ديگر ویژگی‌های اين مجموعه ارائه داستان‌ها, شعرها و آهنگ‌های پر جنب‌وجوش براي افزايش علاقه‌ی کودکان به يادگيري زبان است. علاوه بر کتاب از وسايل کمک‌آموزشی مانند سي دي- فلش کارت و عروسک حيوانات نيز در تدريس استفاده می‌شود.

اين کتاب‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که نيازي به آموزش نکات گرامري نداشته و زبان آموزان کلمات و جملات را تنها با تمرين و تکرار ياد می‌گیرند.

 

 

لازم به ذکر است که آکادمی تخصصی بادبادک نیز با استفاده همین کتاب ها آموزش خود را پیش میبرد

این کتاب هایی که در بالا معرفی کردیم جز بهترین و برترین کتاب ها در جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان در کل دنیا معرفی شده اند.

 

کتاب آموزش زبان انگلیسی کودکان (کلیک کنید)

بهترین کارتون های انگلیسی برای یادگیری کودکان (کلیک کنید)

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به روش برچسب زنی (کلیک کنید)


می خواهیم یک آموزشگاه زبان کودکان در غرب تهران به شما معرفی کنیم. آموزشگاه زبان بادبادک یکی از بهترین آموزشگاه های ویژه کودکان در غرب تهران است.

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

 

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

 
 
 

 

 

 

 

موثرترین روش آموزش زبان انگلیسی به خردسالان چیست ؟

متد گیمیفیکیشن (یادگیری همراه با بازی)

مجموعه Family and Friends چند ساعت دارد ؟

هفت سطح (یک سطح مقدماتی و شش سطح اصلی) 

جذاب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی با تصاویر و رنگ‌آمیزی‌های جذاب چیه ؟

 کتاب phonics for kids

1/5 - (1 امتیاز)