روش های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی کودکان در منزل

راه های بسیار زیادی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد . ما در این مقاله به روش های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی کودکان در منزل میپردازیم.

یکی از دلیل های مهمی که بیشتر روانشناسان تاکید میکنند آموزش زبان انگلیسی ( زبان دوم ) را در سنین پایین شروع کنید این است که کودکان زیر ۱۲ سال لهجه را سریع‌تر یاد می‌گیرند، در حالی که بعد از ۱۲ سالگی این امر خیلی سخت‌تر می‌شود همچنین دو زبانه بودن، کودکان را باهوش‌تر می‌کند و آشنایی با زبان انگلیسی باعث افزایش تمرکز کودکان می‌شود.

 

 

روش های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی کودکان در منزل

** روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان **

 

تکرار و تکرار و تکرار : کلمه‌هایی که کودکان آن روز در کلاس یاد گرفتند را با هم تکرار کنید.
زبان بدن: حالت چهره‌تان را تغییر دهید، سعی کنید شکل صفات را با چهره‌تان نشان بدهد تا در ذهن کودکان بماند.
محیط انگلیسی: محیط مناسبی را برای استفاده از زبان برای کودکان خود مهیا کنید. روی وسایل خانه برچسب اسم آن وسیله را به انگلیسی بچسبانید.
کاردستی: کاردستی درست کنید، به طور مثال اگر آن روز شکل‌ها را خوانده‌اند با هم کاردستی آن اشکال را درست کنید.
توصیف حرکات: حرکات را توصیف کنید. وقتی در خانه مشغول کار هستید از کودکان خود بخواهید به شما بگویند این کار به انگلیسی چه معنی دارد.
عکس: از عکس استفاده کنید، چیزهایی که آن روز یاد گرفتند را با هم بکشید.
کارتون و فیلم: هر سال بهترین کارتون و فیلم‌های دنیا ساخته می‌شوند. ببینید کودکان‌تان کدام را دوست دارند و آن را فراهم کنید و بدون زیرنویس پخش کنید. مطالعه مطلب آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن و کارتون را به شما پیشنهاد می دهیم.
نرم افزار انگلیسی: به راحتی می‌توانید بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را دانلود کنید و بگذارید کودکان‌تان لذت ببرند.
موزیک با کلام: موزیک‌هایی که در کتاب زبان کودکان خود یا خارج از کتاب هستند و برای آن‌ها جذاب است را پخش کنید و بگذارید انقدر گوش دهند تا خود به خود حفظ شوند.
با یکدیگر بیاموزید: شما هم با کودکان خود درس بخوانید و درس‌هایی که آن‌ها یاد گرفته‌اند را یاد بگیرید.
زمان مشخص: ساعت مشخصی را برای یاد گرفتن زبان در روز بگذارید و به آن ساعت مقید باشید.
کودکان در نقش معلم: از کودکان خود بخواهید چیزهایی را که آن روز یاد گرفته‌اند را به شما یاد بدهند.
ارتباط با معلم: هر ترم نقطه ضعف و نقطه قوت کودکان خود را بپرسید تا آن‌ها را تقویت کنید.
الگوی رفتاری برای کودکان‌تان باشید: به جای اینکه به فرزندتان بگویید برود درس بخواند، خودتان شروع به درس خواندن کنید تا او با دیدن این صحنه مشتاق به درس خواندن شود.

 

 

** روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان **

به علاقه‌های کودکان‌تان توجه کنید: سعی کنید بفهمید که چه راهی برای فرزندتان لذت بخش‌تر است.
مرور کنید: درس‌هایی که همان روز در کلاس خوانده را با هم مرور کنید.
کتاب بخوانید: با هم کتاب بخوانید و سعی کنید این کار برای کودک‌تان همراه با تجربه‌ای لذت بخش باشد.
منطق یادگیری: به کودک‌تان کمک کنید تا در یادگیری خود احساس مسئولیت کنند. توجیه‌شان کنید که زبان چقدر برایشان مفید است و بگذارید خودشان تصمیم بگیرند.
لذت بردن کودکان از یادگیری: مراقب باشید زبان برای کودکان‌تان کسل کننده نشود.
تماشای تلوزیون بیش از اندازه: درست است که کانال‌های انگلیسی زبان برای کودکان خوب است اما نه در حدی که معتاد آن بشوند.
هر روز یک کلمه: خودتان هم هر روز یک کلمه جدید یاد بگیرید.
وقت استراحت: از آن جایی که تحقیقات نشان داده است کودکان بعد از ۵ الی ۷ دقیقه درس خواندن تمرکزشان از بین می‌رود. برای همین هر چند دقیقه باید به آن‌ها استراحت بدهیم تا تمرکزشان برگردد.
شروع یادگیری زبان از سنین پایین: حتما از سنین پایین بگذارید شروع به یادگیری زبان کنند.
صبور باشید: اگر اشتباه کردند عصبانی نشوید و با صبوری به آن‌ها یاد بدهید.
کلاس زبان: با رفتن به کلاس زبان کودکان در محیطی متفاوت قرار می‌گیرند.
با هم بازی کنید: از اینترنت بازی‌هایی که مرتبط به یادگیری زبان هستند را پیدا کنید و با آن ها بازی کنید.
ارتباط با شخصی که دانش زبان خوبی دارد‌: هفته ای ۱ یا ۲ بار با کسانی مانند اقوام خارج از کشور یا کسانی با سطح زبانی خوب در تماس باشید تا کودکان‌تان زبانی را که یاد گرفته‌اند را استفاده کنند و تشویق بشوند.
موضوع یادگیری محبوب: موضوعاتی که فرزندانتان هر روز یاد می‌گیرند را زیر نظر داشته باشید.

 

 


مطالب پیشنهادی :

بهترین پیچ اینستاگرام آموزش زبان انگلیسی کودکان

+

کلاس آنلاین زبان انگلیسی کودکان 


حال می خواهیم یک آموزشگاه زبان کودکان در غرب تهران به شما معرفی کنیم. آموزشگاه زبان بادبادک یکی از بهترین آموزشگاه های ویژه کودکان در غرب تهران است.

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

 

 

Rate this post