راهکارهایی موثر برای یادگیری زبان کودکان از طریق فیلم

والدین بسیاری دوست دارند آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود را در منزل به عهده بگیرند، اما نمی‌دانند که از کجا باید آغاز کنند. مهم نیست که سطح انگلیسی شما عالی است یا نه. مهم‌ترین نکته این است که شما مشتاق هستید و کودک‌تان را نیز تشویق می‌کنید. کودک شما اشتیاق‌تان برای یادگیری زبان را درک می‌کند.

نگران نباشید اگر کودک‌تان بلافاصله انگلیسی صحبت کردن را آغاز نکند. بچه‌ها نیاز به مقداری زمان دارند تا زبان را یاد بگیرند. صبور باشید تا ببینید که آنها در زمان مناسب صحبت کردن به زبان انگلیسی را شروع می‌کنند.

داشتن یک روال مشخص برای یادگیری انگلیسی در خانه بسیار مفید است.

بهتر است که جلسات کوتاه و منظم باشند. ۱۵ دقیقه برای کودکان کافی است. شما می‌توانید زمان جلسات را به مرور و با بزرگ‌تر شدن کودک‌تان و افزایش ظرفیت تمرکزش، بیشتر کنید. فعالیت‌ها را کوتاه و متنوع انتخاب کنید تا توجه کودکان را جلب کند.

سعی کنید فعالیت‌هایی مشخص را هر روز در زمانی مشابه تکرار کنید. کودکان وقتی بدانند که قرار است انتظار چه چیز را داشته باشند، احساس راحتی می‌کنند. می‌توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید یا پیش از خواب، یک داستان انگلیسی بخوانید.

اگر فضای کافی در منزل دارید، می‌توانید گوشه‌ای را برای زبان انگلیسی تعیین کنید و هر چه مرتبط با انگلیسی است مثل کتاب‌ها، بازی‌ها، دی‌وی‌دی‌ها یا کاردستی‌هایی که کودک درست کرده است را در آنجا قرار دهید.

تکرار بسیار مهم است. بچه‌ها اغلب نیاز دارند کلمات و عبارات را بارها بشنوند تا برای به زبان آوردن‌شان آمادگی پیدا کنند.

 

 

  • نکات مهم یادگیری زبان با کمک انیمیشن :
  • انیمیشن و کارتون های ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید: اگر کارتون ها و دیالوگ های آنها دشوار باشد، یادگیری شما با مشکل مواجه می شود زیرا به دلیل سرعت بالای صحبت، لغات و عبارات ناآشنا و عدم یادگیری، دلسرد خواهید شد. ضمن اینکه فیلم های سرگرم کننده تر یادگیری موثرتری دارند.
  • جملات کوتاهی که می شنوید را یک بار تکرار کنید: این جملات معمولا بسیار پرکاربرد هستند و یادگیری آنها کمک زیادی در صحبت و مکالمه شما خواهد کرد و این جملات ماندگاری زیادی در ذهن دارند.
  • هر کارتون یا انیمیشن را حداقل دو بار ببینید: بار اول با زیرنویس انگلیسی و بار دوم بدون زیرنویس تماشا کنید.
  • ترجیحا یک دیکشنری داشته باشید: روی گوشی خود، یک دیکشنری آفلاین (پیشنهاد ما گوگل ترنسلیت آفلاین) نصب کنید و لغات یا جملاتی که بیشتر استفاده می شوند و شما معنای آنها را متوجه نمی شوید جستجو کنید

 

 

راهکارهایی موثر برای یادگیری زبان کودکان از طریق فیلم

 

تماشای فیلم معمولا فعالیتی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده و یادگیری زبان برای کودکان اغلب فرایندی زمان‌بر و خسته‌کننده است؛ حال اگر این فرایند خسته‌کننده و آن فعالیت سرگرم‌کننده در هم ادغام شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ نتیجه باید جالب باشد.

مسلما اگر از روش یادگیری لذت ببرید، بازدهی بسیار بیشتری خواهید داشت. اگر در گذشته این روش را امتحان کرده‌اید، به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده‌اید و به همین خاطر تماشای فیلم را اتلاف وقت می‌دانید و آن را کنار گذاشته‌اید، شاید روش‌ انتخابی شما اشتباه بوده است. در این مقاله با یکی از روش‌های صحیح یادگیری زبان از طریق فیلم آشنا شوید، سپس قضاوت کنید یادگیری زبان از طریق فیلم واقعا ممکن است یا خیر.

روش صحیح تماشای فیلم‌های خارجی به زبان اصلی برای کودکان 

  • تمرکز

سعی کنید تمام عواملی که باعث پرت شدن حواس کودک در اطراف او میشود بر طرف کنید.

این کار باعث میشود کودک در فیلم غرق شود و روی آن تمرکز کند.

 

 

  •  تقسیم‌بندی

اگر یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای را بدون وقفه تماشا کنید، مغزتان نمی‌تواند اغلب چیزهایی را که می‌بینید تحلیل کند؛ بنابراین فیلم را گذرا تماشا می‌کنید. برای جذب بهتر مطالب، فیلم را به قسمت‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا صحنه‌های کوتاه تقسیم کنید.

این روش بسیار در کودکان جواب میدهد

 

  • تکرار

اینکه فیلمی را تنها یک بار تماشا کنید مانند آن است که فلش‌کارتی را تنها یک بار نگاه کنید. برای مطالعه چیزی باید بارها آن را مرور کنید.

هر فیلم را بالای 10 بار برای بچه ها بگذارید اما با فاصله طولانی که جذابیت فیلم برای کودکان حفظ شود.

 

  •  مشارکت

باید فعال باشند و درگیر فیلم بشوند. همراه با کاراکترها صحبت کنند، لهجه‌شان را تمرین و زبان بدن‌شان را تقلید کنند.

در این مرحله پدر یا مادر یا خواهر و برادر خیلی خوب میتوانند به بچه ها کمک کنند حتی دیگر اعضای خانواده ..

اگر همکاری با اعضای خانواده انجام شود باعث تشویق کودک میشود و ذوق و اشتیاق را برای کودک به ارمغان میاورند.

 

 

دیدن فیلم زبان انگلیسی می‌تواند یکی از بهترین روش‌ ها برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان باشد.

دست‌کم خیلی خیلی بهتر از خواندن کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی است.

بهترین کارتون ها و انیمیشن های انگلیسی برای یادگیری کودکان

یکی از بهترین روش ها برای تقویت زبان انگلیسی دیدن انیمشین است، این روش افراد با دنیایی کودکانه این فیلم ها ارتباط برقرار کرده و تک تک لغات را در ذهن خود ثبت می نمایند. این روش مخصوصا برای کودکانی که هنوز رسم الخط انگلیسی را آموزش ندیده اند و یا بازیگوش می باشند، بسیار مناسب است.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن باید همراه با آموزش های دیگر صورت گیرد. آموزشی هایی که به کودکان نشان دهد، هدف و مفهوم این انیمیشن چیست. همچنین باید عنوان کرد که یادگیری این متد باید زیر نظر اساتید مجربی صورت گیرد.

 

هرگونه اشتباه در این زمینه، نه تنها به دلزدگی کودکان منجر می گردد، بلکه باعث کج فهمی در آن ها نیز می شود. در این نوع آموزش نیاز به یک استاد است . این کار در ماه های اولیه آموزش بسیار ضروری است. علاوه بر این، تکرار جملات و کلمات موجود در انمیشین ، به شکل بازی و سرگرمی، به یادگیری کودکان، بسیار کمک می کند.

آزمایشات زبان شناسان نشان داده است، کودکانی که با فیلم و موزیک به یادگیری زبان دوم می پردازند، می توانند به صورت بلند مدت، لغات و اصطلاحات را در ذهن نگه دارند و سریعتر از هم سالان خود، به تکرار جملات و یا ساختن آن ها بپردازند.

در حقیقت این تاثیر این روش است که باعث می گردد نه تنها کودکان، بلکه اشخاص بالغ نیز برای شروع یادگیری از این متد استفاده کنند.

 

 

مطالب پیشنهادی :

بهترین کارتون های انگلیسی برای یادگیری کودکان

+

آموزشگاه زبان نوجوانان در غرب تهران

+

روش تدریس الفبای انگلیسی به کودکان

+

قصه های شیرین کودکانه انگلیسی


می خواهیم یک آموزشگاه زبان کودکان در غرب تهران به شما معرفی کنیم. آموزشگاه زبان بادبادک یکی از بهترین آموزشگاه های ویژه کودکان در غرب تهران است.

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

 

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

 

 
 
 
 

 

راه آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون چیست ؟

تمام راه های این روش در مقاله بیان شده است.

چگونه جذابیت فیلم را برای کودکان حفظ کنیم ؟

هر فیلم را قسمت قسمت کنیم و کوتاه برای کودکان پخش کنیم.

یکی از موثر ترین روش های آموزش انگلیسی به کودکان چیست ؟

دیدن فیلم زبان انگلیسی

Rate this post