آموزش اعضای خانواده به انگلیسی به کودکان

آموزش اعضای خانواده به انگلیسی به علت آسان بودن مبحث گزینه ی بسیار خوبی برای شروع آموزش زبان انگلیسی به کودکان است .

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان آموزش غیر مستقیم با با بازی است .

برای آموزش این مبحث میتوانید با فیلم های آموزشی و آهنگ های آموزش اعضای خانواده شروع کنید .

 

 

آموزش اعضای خانواده به انگلیسی به کودکان

 

به نمونه های زیر توجه کنید :

Uncle : عمو – دایی – شوهر عمه – شوهرخاله

Cousin : عموزاده – دایی زاده – عمه زاده – خاله زاده

Aunt : عمه – خاله – زن دایی – زن عمو

Sister – in – law : خواهرزن – خواهر شوهر – جاری – زن برادر

Brother – in – law : برادر شوهر – برادر زن – باجناق

Mother – in – law : مادرزن – مادرشوهر

Father – in – law : پدرزن – پدرشوهر

 

اعضای خانواده به انگلیسی

father مثل پدر در فارسی است، یعنی تا حدی رسمی است. daddy یا dad معادل غیر رسمی همین واژه است که مشابه “بابا” در فارسی به حساب می آید. از father برای اشاره کردن به کشیش ها و مقامهای مذهبی مذهب کاتولیک هم استفاده می شود.

mother مثل مادر در فارسی است، یعنی تا حدی رسمی است. mummy یا mumمعادل غیر رسمی همین واژه است که مشابه “بابا” در فارسی به حساب می آید.

parents یک اسم جمع است. از همین اسم می توان به صورت مفرد هم استفاده کرد که به معنای “والد” خواهد بود. یعنی هر یک از پدر و مادر.

brother جدا از نشان دادن نسبت خانوادگی برادری برای نشان دادن دوستی های عمیق هم استفاده می شود. برای نشان دادن چنین روابطی شکل کوتاه شده همین واژه به صورت bro (چیزی مثل به “داداش” در فارسی) بیشتر استفاده می شود.

sister شکل کوتاه شده sister که به صورت sis نوشته می شود به اندازه bro کاربردی نیست.

 

son در فارسی پسر دو معنا دارد. اولی به انسان مذکر کم سن گفته می شود و دومی به یک نسبت خانوادگی اشاره می کند. واژه son تنها به معنای نسبت خانوادگی است. در زبان انگلیسی به انسان مذکر کم سن boy گفته می شود. در استفاده از این واژه دقت کنید.

daughter در فارسی دختر هم دو معنا دارد. اولی به انسان مونث کم سن گفته می شود و دومی به یک نسبت خانوادگی اشاره می کند. واژه daughter تنها به معنای نسبت خانوادگی است. در زبان انگلیسی به انسان مذکر کم سن girl گفته می شود. در استفاده از این واژه دقت کنید.

wife واژه زن در فارسی دو معنی دارد. اولی به انسان بالغ مونث گفته می شود و دومی یک نسبت خانوادگی را نشان می دهد (همسر). واژه wife تنها معادل نسبت خانوادگی است. برای انسان مونث بالغ در انگلیسی از واژه woman استفاده می شود.

grandson / granddaughter ما در فارسی برای نسبت نوه جنسیت نداریم. در انگلیسی برای نوه دختر و پسر دو واژه متفاوت وجود دارد.

grandchild  معادل نوه در فارسی است. یعنی جنسیت در آن اهمیتی ندارد.

 

 

 uncle به جز دایی و عمو برای شوهر خاله و شوهر عمه هم استفاده می شود (در درس به آن اشاره نکردیم چون احتمالا دیگر خیلی از دست انگلیسی ها عصبانی می شدید!). در ضمن معمولا افرادی که رابطه نزدیکی با پدر و مادر یک بچه دارند (مثلا دوستان نزدیک آنها) به وسیله بچه با عنوان uncle شناخته می شوند.

 aunt به جز خاله و عمو برای زن دایی و زن عمو هم استفاده می شود. در ضمن معمولا افرادی که رابطه نزدیکی با پدر و مادر یک بچه دارند (مثلا دوستان نزدیک آنها) به وسیله بچه با عنوان aunt شناخته می شوند.

 

cousin جنسیت ندارد. تمام فرزندان عمو، دایی، خاله و عمه به عنوان cousin شناخته می شوند. از آنجا که در مسیحیت ازدواج با این نسبت خلاف است، این نسبت خانوادگی اهمیت خاصی دارد.

 

 

واژگان مربوط به اقوام و اعضای خانواده

blood relation

خویشاوندی نسبی

dependent

تحت تکفل

A man with several dependent children

مردی با چندین بچه تحت تکفل.

distant relatives

اقوام دور، فامیل دور

Most of my distant relatives live in other cities

اقوام دور من اکثرا در شهرهای دیگر زندگی می کنند.

elder

بزرگتر

Frank is elder than me, and Richard is the eldest

فرانک از من بزرگتر است، و ریچارد از همه بزرگتر است.

to be expecting a baby

باردار بودن

Maria is expecting a baby

ماریا باردار است.

family

خانواده

generation

نسل

married

متاهل

niece

دختر خواهر یا برادر

nuclear family

خانواده هسته ای – خانواده ای که فقط از دو زوج تشکیل می شود. در این نوع از خانواده اگر دو زوج فرزندی هم داشته باشند نیز جزء آن محسوب می شود.

اگر به این خانواده کسی دیگر از خویشاوندان (پدر بزرگ، مادر بزرگ، عمه، عمو و غیره) هم اضافه شود به آن خانواده گسترده یا extended family گفته می شود.

pedigree

شجره نامه

provider

نان آور

relation

نسبت، خویشی

relative

خویشاوند، فامیل

near relatives

خویشاوندان نزدیک، فامیل نزدیک

single

مجرد

 

شعر انگلیسی اعضای خانواده 

Mommy finger , Mommy finger

Daddy finger , Daddy finger

Brother finger , Brother finger

Sister finger , Sister finger

Baby finger , Baby finger

Where are you

Here I am . Here I am

How do you do

 


همچنین بخوانید :

آموزش دختر عمو پسر عمو به کودکان به انگلیسی

+

تمام رنگ ها به زبان انگلیسی


می خواهیم یک آموزشگاه زبان کودکان در غرب تهران به شما معرفی کنیم. آموزشگاه زبان بادبادک یکی از بهترین آموزشگاه های ویژه کودکان در غرب تهران است.

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

 

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

 

 

 

 

 

 

شجره نامه به انگلیسی چی میشه ؟

pedigree

بهترین روش آموزش اعضای خانواده به انگلیسی به کودکان چیست ؟

آموزش غیر مستقیم ( داخل مقاله به طور کامل توضیح داده شده است ) .

بهترین شعر انگلیسی اعضای خانواده چیست ؟

شعر Mommy finger ( داخل مقاله بارگزاری شده است )

3/5 - (1 امتیاز)